
Strategie, branding & design, copywriting, webdesign en SEO, social media, blogs
Een van de eerste klanten met wie we vanuit Lux Brands aan de slag mochten, was Meat Gys. Gijs kwam bij ons met de vraag om de beleving van zijn merk recht te trekken met de hoogwaardige beleving die hij aan zijn klanten biedt tijdens een catering opdracht.
Meat Gys heeft verschillende unieke concepten waarmee ze geheel verzorgde catering neerzetten voor zakelijke events, bruiloften of privé-feesten in het hogere segment. Tijdens de events waren de klanten elke keer weer zeer verrast door de hoge kwaliteit eten en service die Meat Gys neerzet met zijn team.
Aan ons de leuke uitdaging om zijn merk Meat Gys een goede update te geven zodat het merk en de beleving meer met elkaar overeen komen. Met wel een belangrijke maar: op veel plekken was het logo al doorgevoerd en dus moest er in de rebranding rekening gehouden worden dat het nog steeds kon inblenden met de eerdere huisstijl.
Fase 1
In de eerste fase is Elsa, samen met Gijs, aan de slag gegaan met het uitdenken en neerzetten van de merkstrategie. Wie is Meat Gys, waar staan ze voor, wat maakt Meat Gys anders, wie is de doelgroep, wat typeert de klant, welke reis (customer journey) doorlopen zij en hoe kunnen we hier met de beleving en marketing van Meat Gys nog sterker op inspelen en meer.
Fase 2
Toen de basis gelegd is zijn we aan de slag gegaan met de uitvoering van de gemaakte keuzes en onderdelen die aangepast moesten worden om de beleving en het merk op een lijn te krijgen. Zo kreeg de huisstijl een mooie update, herschreven we de website flow zodat deze duidelijker is voor de klant en kreeg ook de website een mooie touch-up aan de hand van de rebranding.
Daarnaast zijn we ook aan de slag gegaan met een aantal andere fundamentele elementen. Zoals vernieuwde offertes. In de nieuwe offertes worden potentiele klanten echt mee genomen in het verhaal van Meat Gys en het concept waar ze interesse in hebben. Elk concept (Italy Live Cooking Experience, de Coffee & Sweets Pick-up Truck, BBQ Live Cooking Experience of de Hummer-Burger) heeft een eigen offerte waar beleving, prijs en praktische zaken samenkomt. Met uiteraard nog even een reminder van de andere concepten aan het eind. Want sommige concepten zijn ook heel leuk te combineren!


Voor de zakelijke markt maakten we een flyer waar de verschillende concepten op benoemd worden, samen met de teambuilding workshop op locatie of bij Meat Gys in Vriezenveen. (Die overigens ook erg leuk is om te doen met vrienden tijdens een vrijgezellenfeest of op bijvoorbeeld zoiets als een broers of zussendag.)
Inmiddels is Gijs al bij een aantal bedrijven in de omgeving van Vriezenveen langs geweest om deze flyer, uiteraard sámen met wat lekkers uit eigen hand, spontaan langs te brengen. Want laten we wel zijn; als merk en beleving (o.a. door het zintuig smaak!) samenkomt, en dat bevalt – dan weet jij wel wie je gaat bellen wanneer je op zoek bent naar een cateraar voor je volgende event, right? 😉

Fase 3
Deze laatste marketing fase bestaat op dit moment uit het maandelijks onderhouden van de social media van Gijs + het schrijven van diverse blogs waar SEO en beleving in samenkomt.
Voor de social media doen we zowel de strategie, copywriting, de vormgeving als het beheer hiervan.
Conclusie
Al met al zijn we ontzettend blij met Meat Gys als een van onze eerste klanten waarvoor we als team mochten opereren. We mochten een tof merk- en klantbeleving neerzetten en daar zijn we trots op! Bedankt voor het vertrouwen Gijs! Op naar een verdere goede samenwerking in de toekomst.

TEAM


Voor Meat Gys hebben we met het volgende projectteam samengewerkt:
Rebranding + design: Melanie Scheffers
Copywriting website + offerte teksten + flyer + eerste blogs: Nienke Kruijt (hierna met verlof)
Copywriting + beheer social media en overige blogs: Brecht van Nierop
Webdesign: Rebecca Schalk
Zoekwoorden onderzoek: Kingdom Marketing
Strategie + projectmanagement: Elsa Schaddelee
+ view the comments