
Eind Q1 benaderde Lisa van Motherdock ons met de vraag of we haar konden helpen met het vermarkten van haar product: Prophetic Care Line. Een prachtige, natuurlijke verzorgingslijn met een diepere betekenis. Die uitdaging gingen wij graag aan!
Lisa had een prachtig product ontwikkeld, de productfoto’s waren gemaakt en ze verkocht de producten bij Swanmarket. Maar verder was er nog weinig zichtbaarheid gegeven aan dit merk. Hoog tijd om hier verandering in te brengen.
Een aantrekkelijk fundament
Onze eerste stap was het creëren van een duidelijk fundament. Zowel in strategie (waar staat PCL voor en voor wie is deze verzorgingslijn?) als in zichtbaarheid. We ontwikkelde een eigen merk, bouwden en vulde een nieuwe website met tekst en beeld, schreven de eerste SEO blogs en creëerde voor elk product eigen ‘instructiekaarten’ die Lisa mee kon geven of sturen bij een aankoop. Op deze kaarten legt Lisa uit hoe je het desbetreffende product kunt gebruiken. Fijn voor de klant! Want alhoewel bars en natuurlijke producten steeds populairder worden, is het altijd goed om te zorgen dat iedereen ook echt weet hoe een product werkt.

De eerste campagne: van brainstorm naar realiteit
Daarnaast realiseerde we samen met Lisa de eerste campagne voor PCL. Samen met het team van LUX kwamen we samen om te brainstormen over verschillende campagnes die goed bij het merk PCL passen en die ze in de komende maanden kon uitrollen. Omdat PCL een merk is dat je vooral wilt ‘beleven’ (vasthouden, zien, ruiken) voor je een aankoop doet, vonden we het belangrijk om vooral te focussen op offline campagnes, waarbij de online campagne een ondersteunende functie heeft.

We liepen de sessie uit met een prachtige doorlopende hoofdcampagne en een aantal mooie aanvullende ‘side’ campagnes. Lisa was erg enthousiast en we kregen een go! Met als eerste focus: De aanwezigheid bij Swanmarket in Rotterdam op 27 juli; waar Lisa zowel de producten zou verkopen als dat deelnemers een gratis handmassage konden krijgen of hun voeten konden laten wassen met de ‘feetwash bar’. Een intieme, maar prachtige verwijzing naar Jezus en de diepere betekenis die de producten van PCL hebben, maar wel op zo’n manier gebracht dat het past bij de tone-of-voice van PCL en doelgroep die bij Swanmarket aanwezig was.




We vonden een fantastisch witte fiets, gingen een samenwerking aan met Flossy voor de stam met Oranjebloesem kunstbloemen (oranjebloesem is een van de twee hoofdingrediënten van PCL), en verzorgde het drukwerk zoals het bord, de prijslijst en kaartjes waar de medewerkers van PCL een bemoediging op konden schrijven voor bezoekers.
De campagne was een groot succes. Zowel in mensen die enorm bemoedigd verder liepen, als in de hoeveelheid producten die tijdens deze dag verkocht zijn.
Motherdock zei hier zelf over:
“Op zondag 27 juli stonden we met onze promo bakfiets op de Swan market in Rotterdam. Lisa deelde handmassages en voetbaden uit aan bezoekers. Geen verplichtingen gewoon uit liefde. Vele vonden de geur van oranje bloesem en amandel zo lekker en verzorgend dat ze bij onze kraam meteen iets van de prophetic care line hebben gekocht. Verder werden we versterkt met een aantal mooie mensen die bloemen en profetische woorden uitreikte aan voorbijgangers. We hebben veel mensen een mooie middag bezorgd.”
En de fiets? Die gaat nog veel vaker ingezet worden.
TEAM

Aan dit project hebben meegewerkt:
Brainstorm campagne: Brecht van Nierop, Rebecca Schalk, Annet Blonk & Elsa Schaddelee
Copywriters: Brecht van Nierop
Vormgeving: Rebecca Schalk
Strategie & projectmanagement: Elsa Schaddelee
+ view the comments