back

Cases

Zichtbaarheid vergroten voor Faircasso

Marketing is een combinatie van brein en creativiteit en dat komt perfect samen bij onze klant Faircasso. In februari ’24 zaten we met Jaime om tafel om te bespreken wat wij vanuit LUX voor Faircasso kunnen betekenen. Faircasso is het enige sociale incassobureau in Nederland en haalt indrukwekkende resultaten binnen, zowel op het gebied van sociale impact, als het incasso resultaat voor de klant. 

Het merk Faircasso staat sterk, maar de zichtbaarheid van het merk kon verbeterd worden.

Samen met de klant hebben we besloten om de groei in zichtbaarheid in fases aan te pakken; waarbij we het afgelopen half jaar vooral gefocust hebben op online zichtbaarheid via LinkedIn en het neerzetten van een sterke campagne: ‘Hoe sociaal incasseer jij?’

Deze campagne heeft de potentie om steeds groter uitgerold te worden, maar we zijn begonnen met het ophalen en uitwerken van casestudies uit de verschillende sectoren waar Faircasso mee werkt (energie, vakbonden, telecom, onderwijs, gemeente en woningcorporaties), de eerste interviews met debiteuren, een sterke checklist met het thema: ‘Écht sociaal incasseren’, het uitwerken en opnemen van een eerste batch videocontent en sterke tekstuele content voor LinkedIn, in combinatie met LinkedIn ads.

Vanaf halverwege september ’24 zal de campagne live gaan, we kijken er naar uit om te zien welke resultaten er binnen gaan komen.

TEAM

Aan dit project hebben meegewerkt:
Copywriters: Brecht van Nierop, Nienke Kruijt en Marjolein Ouwerkerk
Vormgeving: Melanie Scheffers
LinkedIn Ads: Lucas van Amplify Marketing
Strategie: Hanna Nap & Elsa Schaddelee
Projectmanagement: Elsa Schaddelee
+ (marketing) medewerkers Faircasso

+ view the comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

L

B

Welkom bij LUX BRANDS

Een full-service merk- & marketingbureau. Bij LUX BRANDS zijn bouwen we graag aan een unieke beleving voor elk merk of campagne. Ieder teamlid van LUX heeft haar eigen expertise en dat maakt dat we met plezier veel uiteenlopende projecten met elkaar kunnen realiseren.

Meer over LUX

 01

De baptistengemeente Ichthus in Waddinxveen kwam bij ons met de vraag of we hen konden helpen met een rebranding. Er was behoefte aan een sterke huisstijl en een nieuwe website. Daar zijn we met veel enthousiasme ingedoken; met dit prachtige eindresultaat als gevolg. BEFORE De transformatie is ook altijd mooi om te zien. En de […]

02

Bij LUX BRANDS gaat het niet alleen om leads genereren of tijdelijke marketingcampagnes. Wij richten ons op het creëren van een unieke klantbeleving die écht raakt. In deze blog lees je meer over hoe wij met oog voor beleving, schoonheid en resultaat, bedrijven helpen hun verhaal te vertellen. Of het nu gaat om een volledige […]

03

Na jarenlange ervaring binnen de marketingsector, begon bij Elsa in april 2023 een langgekoesterde droom werkelijkheid te worden. Met een sterk verlangen om een marketingbureau op te richten en krachten te bundelen met andere professionals, zette Elsa in mei 2023 de eerste stappen voor LUX BRANDS. Samen met Rebecca (vormgever), Nienke (copywriter) en Melanie (vormgever) […]

The LUX LIST

•  join for exclusive emails  •

The LUX LIST houdt je op de hoogte van onze projecten en nieuwste blogs. Je ontvangt inzichten om jullie merk verder door te ontwikkelen en manieren hoe je voor meer betrokkenheid kan zorgen bij (potentiele) klanten. Alsof je ons even op kantoor hebt, maar dan digitaal.

L

b