
Marketing is een combinatie van brein en creativiteit en dat komt perfect samen bij onze klant Faircasso. In februari ’24 zaten we met Jaime om tafel om te bespreken wat wij vanuit LUX voor Faircasso kunnen betekenen. Faircasso is het enige sociale incassobureau in Nederland en haalt indrukwekkende resultaten binnen, zowel op het gebied van sociale impact, als het incasso resultaat voor de klant.
Het merk Faircasso staat sterk, maar de zichtbaarheid van het merk kon verbeterd worden.
Samen met de klant hebben we besloten om de groei in zichtbaarheid in fases aan te pakken; waarbij we het afgelopen half jaar vooral gefocust hebben op online zichtbaarheid via LinkedIn en het neerzetten van een sterke campagne: ‘Hoe sociaal incasseer jij?’

Deze campagne heeft de potentie om steeds groter uitgerold te worden, maar we zijn begonnen met het ophalen en uitwerken van casestudies uit de verschillende sectoren waar Faircasso mee werkt (energie, vakbonden, telecom, onderwijs, gemeente en woningcorporaties), de eerste interviews met debiteuren, een sterke checklist met het thema: ‘Écht sociaal incasseren’, het uitwerken en opnemen van een eerste batch videocontent en sterke tekstuele content voor LinkedIn, in combinatie met LinkedIn ads.
Vanaf halverwege september ’24 zal de campagne live gaan, we kijken er naar uit om te zien welke resultaten er binnen gaan komen.
TEAM


Aan dit project hebben meegewerkt:
Copywriters: Brecht van Nierop, Nienke Kruijt en Marjolein Ouwerkerk
Vormgeving: Melanie Scheffers
LinkedIn Ads: Lucas van Amplify Marketing
Strategie: Hanna Nap & Elsa Schaddelee
Projectmanagement: Elsa Schaddelee
+ (marketing) medewerkers Faircasso
+ view the comments