
Conceptontwikkeling, Branding
In oktober kwam Cocky Drost met de vraag bij ons om mee te denken met een van haar ideeën. Ze wilde graag een cursus maken voor stellen die gaan trouwen; maar ze wilde dat graag goed neerzetten en grootser aanpakken dan alleen een online cursus. Met dat soort leuke uitdagingen denken wij graag mee!
Fase 1 – Conceptontwikkeling
In deze eerste fase dacht Elsa samen met Cocky na over de doelgroep, het doel van de cursus, wat de doelgroep nodig had om het % van afgeronden cursussen te verhogen (want aan een half huwelijk heb je ook niets… ;)) en kwamen we op het concept ‘The Engagement Box’. We besloten om de cursus een eigen merk te geven en de cursus in een fysiek jasje te stoppen. En niet zomaar een jasje, maar een prachtige magneetdoos die vanaf moment één een feestje is om te openen. Daarnaast besloten we meerdere cadeautjes in de doos te stoppen; die je pas mag openen wanneer je bepaalde hoofdstukken hebt afgerond. Met als klapper op de vuurpijl een wel heel smakelijk cadeau en kostbaar die je niet in de verpakking wilt laten liggen. Alle reden om de cursus ook daadwerkelijk af te ronden dus!

Fase 2 – Conceptrealisatie & branding
Met veel enthousiasme gaf Cocky een definitieve go op het samen ontwikkelde concept en het was daarmee tijd voor de volgende fase. Met een projectteam van 4 (Cocky en Olga, haar VA, en Melanie en Elsa) zijn we aan de slag gegaan om het concept tot leven te brengen en de beleving tot in detail te laten kloppen. Waar moet welke informatie, hoe kunnen we de journey in de cursus het beste laten verlopen, missen we nog belangrijke elementen, het zoeken naar de juiste leveranciers en het neerzetten van de huisstijl + het vormgeven van alle toffe uitingen kwam in deze fase samen.

Voor sommige uitingen was het direct een schot in de roos en bij andere uitingen zijn er een paar variaties voorbij gekomen. Zoals bijvoorbeeld bij het getuigenboekje ‘I couldn’t say I do without you!’ dat vanuit het merk ‘Cocky Drost’ is toegevoegd aan The Engagement Box. In het overzicht hieronder zie je welke voorkant uiteindelijk de doorslag heeft gekregen.
Al met al een prachtig project waar wij met veel liefde aan meegewerkt hebben. Absoluut een project waar we erg trots op zijn! Want laten we wel wezen, een concept mogen ontwikkelen en vervolgens de fysieke product die hierbij horen mogen ontwerpen – dat zijn feestjes die je tot leven ziet komen!

PROJECTTEAM

Voor de conceptontwikkeling en realisatie, branding, projectmanagement hebben we met het volgende team samengewerkt:
Design: Melanie Scheffers
Conceptontwikkeling en projectmanagement: Elsa Schaddelee
Inhoud: Cocky Drost
Algemene zaken: Olga van den Bos, VA Cocky
Leveranciers: Krabbendam Kadoverpakking – in het bijzonder dank voor het meedenken Frank van Erkel – en drukker met altijd-prachtig-resultaat: PeterPrint.
+ view the comments