back

Kennis

SHORT: Goed klantencontact is niet per definitie waar klantbeleving om draait

Betere service is in sommige gevallen namelijk helemaal ๐ ๐ž๐ž๐ง persoonlijk klanten contact.

Weten waar jouw klant behoefte aan heeft en hoe je kan sturen in dit proces, kan je alleen bereiken door tijd te maken om na te denken.

Elke moeiteloze stap die de klant in het proces van klant zijn kan zetten, is een stap waar door iemand over na is gedacht.

– Er is nagedacht over wat een klant moet weten voor hij/zij klant wil worden
– Er is nagedacht over hoe een klant klant kan worden
– Er is nagedacht over het eerste contact na aankoop
– Er is nagedacht over follow-up momenten tijdens het proces. Ook (of JUIST!) als er nog even niets te melden is.
– Er is nagedacht over manieren om betrokken te blijven bij de klant
– Er is nagedacht over uitdagingen waar een klant voor kan komen te staan en hoe je die preventief kunt oplossen
– Er is nagedacht wat redenen kunnen zijn waarom een klant ontevreden is of een product niet gebruikt en hoe je een klant zoveel mogelijk kunt helpen in dat proces. Er is namelijk een bewuste reden geweest dat je klant in eerste instantie ja zei. En dat was niet om vervolgens niets met je aankoop te doen. ๐Ÿ˜‰

Klantbeleving is niet iets ‘extra’s’ of iets ‘als er tijd voor is’. Klantbeleving moet de KERN zijn van hoe je onderneemt. Het fundament. Denk strategisch na over waar je steken laat vallen en hoe je de klant nog beter kunt helpen. Waarom?

Je voorkomt ๐˜€๐—น๐—ฎ๐—ฝ๐—ฒ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ klanten.
Je voorkomt klanten die ๐—ฎ๐—ณ๐—ต๐—ฎ๐—ธ๐—ฒ๐—ป.
Je voorkomt het huidige percentage ๐—ผ๐—ป๐˜๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป klanten.

Maar vooral: ๐ฃ๐ž ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ๐ค๐จ๐ฆ๐ญ ๐จ๐ฆ๐ณ๐ž๐ญ๐ฏ๐ž๐ซ๐ฅ๐ข๐ž๐ฌ.

En wat je krijgt?

Betrokken klanten. Ambassadeurs: mensen die klanten bij je brengen. Niet omdat je de ‘goedkoopste’ bent – maar omdat jij als een van de weinige spelers in jouw markt het snapt.

๐—ฆ๐—ธ๐—ถ๐—ฝ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ณ๐—ผ๐—ฐ๐˜‚๐˜€ ๐—ผ๐—ฝ ๐˜€๐—ฎ๐—น๐—ฒ๐˜€.
๐’๐ญ๐š๐ซ๐ญ ๐ฆ๐ž๐ญ ๐Ÿ๐จ๐œ๐ฎ๐ฌ ๐จ๐ฉ ๐๐ž ๐ค๐ฅ๐š๐ง๐ญ.

Je toekomstige bedrijf gaat je er dankbaar voor zijn. ๐Ÿ˜‰

Wil je hier eens verder over praten om te ontdekken welke mogelijkheden ik voor jouw bedrijf zie om de klantbeleving te optimaliseren? Plan vrijblijvend een call in viaย https://lnkd.in/ezYNrBJq

โ€”โ€”

Shorts zijn korte inspirerende teksten die je aansporen om eens stil te staan: hoe zit dit eigenlijk bij ons?

โ€”โ€”

๐Ÿ™‹โ€โ™€๏ธ Hi ik ben Elsa!
๐Ÿ’ Als Klantbeleving Optimalist help ik bedrijven met het optimaliseren van de klantbeleving, met als resultaat loyale klanten, nieuwe klanten, groeiende bedrijfsresultaten รฉn als cerry on the cake: meer voldoening bij je medewerkers.
โ˜Ž Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen? Laten we bellen.ย https://lnkd.in/eEDYMETz

+ view the comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

L

B

Welkom bij LUX BRANDS

Een full-service merk- & marketingbureau. Bij LUX BRANDS zijn bouwen we graag aan een unieke beleving voor elk merk of campagne. Ieder teamlid van LUX heeft haar eigen expertise en dat maakt dat we met plezier veel uiteenlopende projecten met elkaar kunnen realiseren.

Meer over LUX

 01

De baptistengemeente Ichthus in Waddinxveen kwam bij ons met de vraag of we hen konden helpen met een rebranding. Er was behoefte aan een sterke huisstijl en een nieuwe website. Daar zijn we met veel enthousiasme ingedoken; met dit prachtige eindresultaat als gevolg. BEFORE De transformatie is ook altijd mooi om te zien. En de […]

02

Bij LUX BRANDS gaat het niet alleen om leads genereren of tijdelijke marketingcampagnes. Wij richten ons op het creรซren van een unieke klantbeleving die รฉcht raakt. In deze blog lees je meer over hoe wij met oog voor beleving, schoonheid en resultaat, bedrijven helpen hun verhaal te vertellen. Of het nu gaat om een volledige […]

03

Na jarenlange ervaring binnen de marketingsector, begon bij Elsa in april 2023 een langgekoesterde droom werkelijkheid te worden. Met een sterk verlangen om een marketingbureau op te richten en krachten te bundelen met andere professionals, zette Elsa in mei 2023 de eerste stappen voor LUX BRANDS. Samen met Rebecca (vormgever), Nienke (copywriter) en Melanie (vormgever) […]

The LUX LIST

โ€ข  join for exclusive emails  โ€ข

The LUX LIST houdt je op de hoogte van onze projecten en nieuwste blogs. Je ontvangt inzichten om jullie merk verder door te ontwikkelen en manieren hoe je voor meer betrokkenheid kan zorgen bij (potentiele) klanten. Alsof je ons even op kantoor hebt, maar dan digitaal.

L

b