
Betere service is in sommige gevallen namelijk helemaal ๐ ๐๐๐ง persoonlijk klanten contact.
Weten waar jouw klant behoefte aan heeft en hoe je kan sturen in dit proces, kan je alleen bereiken door tijd te maken om na te denken.
Elke moeiteloze stap die de klant in het proces van klant zijn kan zetten, is een stap waar door iemand over na is gedacht.
– Er is nagedacht over wat een klant moet weten voor hij/zij klant wil worden
– Er is nagedacht over hoe een klant klant kan worden
– Er is nagedacht over het eerste contact na aankoop
– Er is nagedacht over follow-up momenten tijdens het proces. Ook (of JUIST!) als er nog even niets te melden is.
– Er is nagedacht over manieren om betrokken te blijven bij de klant
– Er is nagedacht over uitdagingen waar een klant voor kan komen te staan en hoe je die preventief kunt oplossen
– Er is nagedacht wat redenen kunnen zijn waarom een klant ontevreden is of een product niet gebruikt en hoe je een klant zoveel mogelijk kunt helpen in dat proces. Er is namelijk een bewuste reden geweest dat je klant in eerste instantie ja zei. En dat was niet om vervolgens niets met je aankoop te doen. ๐
Klantbeleving is niet iets ‘extra’s’ of iets ‘als er tijd voor is’. Klantbeleving moet de KERN zijn van hoe je onderneemt. Het fundament. Denk strategisch na over waar je steken laat vallen en hoe je de klant nog beter kunt helpen. Waarom?
Je voorkomt ๐๐น๐ฎ๐ฝ๐ฒ๐ป๐ฑ๐ฒ klanten.
Je voorkomt klanten die ๐ฎ๐ณ๐ต๐ฎ๐ธ๐ฒ๐ป.
Je voorkomt het huidige percentage ๐ผ๐ป๐๐ฒ๐๐ฟ๐ฒ๐ฑ๐ฒ๐ป klanten.
Maar vooral: ๐ฃ๐ ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ๐ค๐จ๐ฆ๐ญ ๐จ๐ฆ๐ณ๐๐ญ๐ฏ๐๐ซ๐ฅ๐ข๐๐ฌ.
En wat je krijgt?
Betrokken klanten. Ambassadeurs: mensen die klanten bij je brengen. Niet omdat je de ‘goedkoopste’ bent – maar omdat jij als een van de weinige spelers in jouw markt het snapt.
๐ฆ๐ธ๐ถ๐ฝ ๐ฑ๐ฒ ๐ณ๐ผ๐ฐ๐๐ ๐ผ๐ฝ ๐๐ฎ๐น๐ฒ๐.
๐๐ญ๐๐ซ๐ญ ๐ฆ๐๐ญ ๐๐จ๐๐ฎ๐ฌ ๐จ๐ฉ ๐๐ ๐ค๐ฅ๐๐ง๐ญ.
Je toekomstige bedrijf gaat je er dankbaar voor zijn. ๐
Wil je hier eens verder over praten om te ontdekken welke mogelijkheden ik voor jouw bedrijf zie om de klantbeleving te optimaliseren? Plan vrijblijvend een call in viaย https://lnkd.in/ezYNrBJq
โโ
Shorts zijn korte inspirerende teksten die je aansporen om eens stil te staan: hoe zit dit eigenlijk bij ons?
โโ
๐โโ๏ธ Hi ik ben Elsa!
๐ Als Klantbeleving Optimalist help ik bedrijven met het optimaliseren van de klantbeleving, met als resultaat loyale klanten, nieuwe klanten, groeiende bedrijfsresultaten รฉn als cerry on the cake: meer voldoening bij je medewerkers.
โ Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen? Laten we bellen.ย https://lnkd.in/eEDYMETz
+ view the comments